Akční nabídka

  • AKČNÁ CENA !!
  • Vysoká nosnosť (1 000 kg) a odolnosť
  • roztiahnuteľný podvozok
  • Výkyvné nápravy !!
  • Pozinkovaná konštrukcia a ložná plocha.
  • prevoz širokej škály materiálov
  • bezkonkurenčná priestupnosť terénom
  • Výkyvné BOOGIE nápravy
  • Bezkonkurenčná priestupnosť terénom
  • Možnosť zakúpenia samostatnej ruky !
  • Vyrobené v Estónsku !
Reklamní banner

Články

Čínske kópie malých vyvážaček

Čínske kópie malých hydraulických vyvážaček

za štvorkolky a malotraktory


Všeobecne vo svete (najmä potom v škandinávskych krajinách) platí malé vyvážačky za štvorkolky a malotraktory za veľmi účinné stroje určené pre profesionálne použitie nielen v lesnom hospodárstve, kde z veľkej časti nahrádzajú prácu s koňmi, ale aj v poľnohospodárstve a podobných odvetviach. V našich krajoch sa malé vyvážačky za štvorkolky len začínajú dostávať do podvedomia, avšak aj u nás vzhľadom k vzrastajúcemu počtu pracovných štvorkoliek, obstarávacej cene týchto strojov, účinnosti a nákladov spojených s užívaním nevyhnutne prichádza veľký boom týchto vyvážaček.

Bohužiaľ s týmto boomom sa na našom trhu objavila aj rad veľmi lacných čínskych kópií týchto vyvážaček, ktoré iba znehodnocujú význam týchto vlekov. Tieto vyvážačky „vynikajú“ svojou vysokou hmotnosťou, nekvalitným a neúčinným prevedením, absolútnym nedostatkom náhradných dielov a absenciou akéhokoľvek servisu a záruky.

Naša spoločnosť JPJ Forest, s.r.o. tieto čínske napodobeniny vyvážacích vlekov testovala a nižšie Vám prinášame výsledok testov (testovaný exemplár máme na prevádzke a môžete si ho u nás kedykoľvek prezrieť. Vyskúšať si ho bohužiaľ nemôžete, pretože je už nefunkčný).

Všeobecná pravda o komponentoch a častiach čínskych vyvážaček (+viď foto):

Podvozok (príves): Väčšina dovozcov uvádza nosnosť až 2 500 kg (cca 3 m³ tvrdého surového listnáče). Vzhľadom k použitým materiálom, svárom, celkovom prevedení ako je ťažisko súpravy pri plnom naložení je toto tvrdenie nie nepravdivé, ale lživé, vymyslené a zavádzajúce.

  • Výsledok: pri naložení 2 500 kg sa príves zlomí a rozhodne takto naložený príves nemožno použiť v súprave so štvorkolkou (vychýlené ťažisko nákladu).


Oporné nohy:
Chcelo by sa povedať, že na tomto komponent nemožno nič pokaziť, ale predsa len aj to čínsky „inžinier“ zvládne. A všetko opäť začína u použitého mäkkého materiálu – tzn. následkom bežného používania sa nohy ohnú a nie je možné ich zasúvať / vysúvať. Ďalšou chybou je, že hydraulika oporných nôh (cca po týždni) začne samovoľne prepúšťať tlak a oporné nohy prestanú plniť svoju funkciu.

  • Výsledok: oporné nohy slúžia týždeň, potom je príves takpovediac nepoužiteľný a oporné nohy sa musí opraviť. Opravu budete musieť riešiť s najväčšou pravdepodobnosťou svojpomocne vzhľadom na nulovú dostupnosti náhradných dielov a absenciu servisných miest.

  • prevrátenie prívesu z dôvodu nefunkčných oporných nôh

Hydraulické rozvody: Všetky hydraulické hadice a koncovky hadíc sú čínskej výroby a často praskajú (stáva sa aj u hadíc nemeckých alebo talianskych výrobcov), avšak dostupnosť je nulová.

  • Výsledok: nezostane Vám než postupom času kompletne vymeniť hydraulické rozvody

  • atypické koncovky hydr. rozvodov

Hydraulická jednotka s čínskym motorom: Ďalšie komplikovanejšia časť vyvážečky. Výkon je celkom obstojný, bohužiaľ v čínskom prevedení z počiatku horšie štartuje, postupom času sa nedá naštartovať vôbec. (V Číne zaiste vyrába aj vysoko kvalitné motory, ale tie na tieto vyvážačky rozhodne nepoužívajú)

  •  hydr. agregát – stav po 1 roku

Hydraulická ruka: Dostávame sa k najdôležitejšie časti vyvážačky a zároveň k najväčšiemu kameňu úrazu. Materiál, z ktorého je ruka vyrobená je ťažký a mäkký, pričom je ruka vyrobená z príliš slabých profilov. Ďalší veľký problém je konštrukčné riešenie.

Srdce hydraulickej ruky je jej otoč a jej 2 hlavné časti by mali byť vyrobené zo 2 rozdielnych materiálov s rôznou tvrdosťou a to iná tvrdosť ozubených hrebeňov a iná tvrdosť ozubeného kolesa samotnej otoče. U čínskych vyvážaček toto neexistuje a životnosť ruky sa razom markantne skracuje (pokiaľ Vám nepraskne hlavné rameno žeriava, ako sa to stalo na našom exemplári po 6 motohodinách).

  • otoč hydr. ruky bez možnosti dotiahnutie ozubených hrebeňov + nutnosť vystuženia ozubeného kolesa otoče hydr. ruky

Hydraulická ruka ďalej postráda akékoľvek redukčné ventily čo má za následok, že aj keď budete veľmi obozretní a budete dávať pozor na to, čo s rukou zdvíhate, respektíve koľko to váži skôr alebo neskôr zdvihnete bremeno, ktoré má väčšiu hmotnosť ako na ktorú je ruka dimenzovaná a ruku jednoducho zlomíte. Za zmienku určite stojí stále tečúcou olej z piestnic pod.

  • zlomenie hydraulického ramena (absencia redukčných ventilov) a následná oprava

Toto je len základné info, avšak nechalo by sa pokračovať napr. rozprávaním o 4WD pohonu trakčnými valcami, pneumatikách, hydraulickom rozvádzači atď.

NAOZAJ STE TAK BOHATI, ABY

STE KUPOVALI LACNÉ VECI?

 

Dodávatelia

Avesta-Vagnen JPJ Forest Kreisi Metall Vares